Alle indlæg af Vajse.dk

Ønsker og toastmaster

Hej alle

ØNSKER

Så fik vi samlet lidt ønsker – Anne Sørensen er gave-koordinator og kan kontaktes på vajseX2@hotmail.com / +45 60150106

• Kenwood Major Classic køkkenmaskine, hvid

Champagneglas 27 cl

• Penge til oplevelser
  • Stegeso
  • Backgammon Lion 54 cm (pokershop.dk)
  • Gavekort til Magasin

TOASTMASTER

Toastmasteren og manden med sans for koordinering er vores tidligere nabo Peter B Madsen. Han kan kontaktes på +45 20702746 / patronvej29@gmail.com

Hilsen Lars og Katrin

Vigtigt nyt om vores bryllup

Hej alle

Vi har været nødt til at skifte vores lokale ud med et nyt.

Det er derfor ikke længere på Hafnia festen afholdes. Vi kunne ikke danse eller høre høj musik så vi har været nødt til at finde et alternativ.

Det har vi fundet nu og festen afholdes derfor i stedet på:

Hotel Føroyar, Oyggjarvegur 45, Torshavn

Der vil være velkomstdrinks fra kl 18.00 allerede og ikke først 18.30 som der står i invitationen.

Til dem som måtte ønske en overnatning har vi fået lovning på disse priser:

Dobbelt værelse: 900,00 pr nat

Enkelt værelse: 750,00 pr nat

Husk blot at skrive det er ifm. bryllup.

Mange hilsner

Katrin og Lars

Nyttig info om Færøerne ifm med vores bryllup

Så er invitationerne sendt og forhåbentlig modtaget rundt i verden.

Vi har lovet at skrive lidt nyttig info om festen og måske især til gavn for dem som kommer lidt længere væk fra.

På hotel Hafnia er der stadig ledige værelser, både enkelt og dobbelt. De skal bare bookes på booking.com. da de er optaget på Hafnias egen hjemmeside. Der kan også bookes på Hotel Torshavn som ligger meget tæt på Hotel Hafnia.

På atlantic.fo finder man flybilletter. Der er stadig ledige billige afgange både fredag og lørdag morgen med ankomst 8.10 på Færøerne. Til gengæld er de billige hjemrejse billetter væk. Der er ledige pladser på flyveren hjem søndag 20.50

Traditionen tro vil der blive holdt brudehus søndag hvor vi får lidt godt at drikke og spise igen, dagen derpå. Mere info om det senere.

Vi kommer selv til Færøerne 23/7 og rejser hjem 7/8 om natten med færgen.

Mere info følger…

knus Lars og Katrin

Sidste blog her fra Nuuk

Så blev det til sidste update her fra Nuuk.

De sidste 10 dage har budt på Isa’s fødselsdag, kaffemik, snescooter, skolefest, julefrokost, og i aften er vi inviteret til Thanksgiving.

Tiden er fløjet afsted og vi har nydt hvert øjeblik.

I forbindelse med Isabells fødselsdag havde vi inviteret pigerne til fødselsdag i svømmehallen. De fik kagedame, drinks og badet en masse. Efter svømmehallen var vi inviteret til barnedåb hvor der holdes kaffemik. De uskrevne regler for kaffemik er at der skal laves minimum 10 forskellige kager. Der var over 15 kager så vi gik ikke sultne derfra.

På selve hendes fødselsdag havde hun muffins med i skole og om aftenen havde hun ønsket vi bare skulle være hjemme alle fem og spise flæskesteg. Tak til alle som havde sørget for gave eller hilsen på dagen, det blev hun meget glad for. Vi holder en fødselsdag for hele familien når vi kommer hjem for begge unger, engang i januar.

Lars var til julefrokost med arbejdet som blev holdt på hotel Hans Egede. Det var sammen med 8 andre firmaer. TV2 kom traditionen tro til Nuuk og spillede også til vores fest. De kommer hvert år og skulle bagefter videre til Sisimiut og Ilulissat. Festlig aften også på det lokale diskotek bagefter.

Igår var der skolefest på Isabells skole med musik og boder. Isabell sang sammen med nogle fra 8 kl.

I aften skal vi til Thanksgiving hos Laura og Jesper, sammen med et andet par fra Katrins mødregruppe. Kalkun, tærter og god vin venter.

Imorgen skal alt pakkes ned og mandag aften går turen mod Reykjavik. 3,5 time over indlandsisen i en propelflyver.

Hej så længe

Steffen Brandt med grønlandsk musiker
Blue Water staff, kontor og lager

Kagemand til farvelafsked i børnehaven
Fødselsdag i svømmehallen, bemærk udsigten til venstre
Pølsevognen i Nuuk tog en tur i stormen - rullepølse
Pølsevognen i Nuuk tog en tur i stormen – rullepølse
Fødselsdagsmiddag for Isa

Så vender vi snart blikket hjemad

Øv, vi begynder at tænke over hvad der skal pakkes ned og de ting vi skal nå inden vi d. 30/11 forlader denne dejlige by.

Siden sidst har Nikolas været til overnatning i børnhaven hvor vi hentede ham 8.30 til fælles morgenbord med de andre forældre.

Vi har fået kælket på skibakken for fuld drøn.

Vi har set landsholdet tabe til svensken sammen med hele arbejdet, #€%&%# at vi ikke kommer til EM….

Isabell er startet til gymnastik og weekenden efter skulle hun allerede til opvisning i Nuuk Centeret. Der blev sprunget flik og vejrmøller og trænet nysgerrige sjæle som ville prøve kræfter med springene.

Nikolas går også til gym om søndagen. Hygger sig med alle redskaberne og de andre børnehavebørn. Hans far mener dog at det stadig er håndbold han skal satse på.

Helena har fået to tænder og holder sin mor vågen om natten for tiden.

Den sidste tid heroppe byder bl.a på julefrokost, kaffemik til barnedåb, jule afslutning, Isa’s fødselsdag, thanksgiving hos Laura fra US og udstempling fra Nuuk.

Mere om dette når vi er kommet igennem det hele. Lige nu er der ny orkan på vej så ungerne holder fri imorgen (fredag)

Hej så længe

Vajse

Så er der overnatning i børnehaven
Nu 5 mdr

Besøg fra DK og nye oplevelser

Så blev det d. 8. nov og de sidste to uger har budt på mange nye oplevelser.

Vi fik besøg fra Danmark af Lars’s forældre som var her en uge. De var så heldige at få lov til at låne naboens lejlighed. Der er dør ind til vores lejl så Nikolas kunne smutte der ind hver nat og sove mellem dem. Aftale han havde lavet med farmor inden hun kom.

De kom sikket frem til Nuuk hvor vi hentede dem i lufthavnen.

Vi havde booket en syv timers sejltur til Kapisillit på en Targa 37 båd. Vejrudsigten løj ikke da vi stævnede ud med solopgang og mild vind i sigte. Vi var de eneste på båden foruden vores guide Hanne og skipper Jørgen.

Vi vil lade billederne i galleriet tale for sig selv, men vi fik alt med som vi havde drømt om. Sluttede af med at se to store pukkelhvaler helt tæt på.

Vi fik fejret Nikolas’s fødselsdag med stort morgenbord og senere middag på Bones om aftenen.

Mikael og Lars kom op på Lille Malene, en fin vandretur op af stort fjeld i Nuuk på et par timer.

Vi fik alle sammen oplevet Nordlys og især sidste aften Anne og Mikael var her var det fantastisk at se hvordan det lyste og skiftede farve konstant.

Dejligt med besøg og at se dem i andre omgivelser end sol og sommer 🙂

Nyt fra Nuuk 25 okt.

Så blev det d. 25 okt og vi oplever alt slags vejr her på Grønland.

I sidste uge sneede hele byen til i løbet af kort tid. Det blev spejlglat men intet problem når den nye bil har pigdæk og 4wd. Endelig begyndte Grønland at ligne det man ser på billederne.

Så efterfulgte flere dage med solskin og blå himmel og lørdag nat begyndte det at storme med orkanstyrke. Det bliver dog bedre allerede mandag. Vi så nordlys første gang lørdag aften, men der har ellers været mange lejligheder for at få det at se, fantastisk.

Isabell har veninder med hjemme næsten hver dag og der bliver lavet videoer og set youtube.

Nikolas har været flere gange i centeret og se shows ifm. Kultur event i Nuuk. Største oplevelse var da Rosa fra Rouladegade kom og optrådte. Han har også været til gymnastik med andre børnehavebørn og elskede at springe rundt på madrasser og trampoliner.

Jeg (Lars) var ude og spise med arb og inde og se Klovn Forever bagefter.

Katrin har været til koncert med en færing og høre bl.a. Teitur. Hun er kommet med i en mødregruppe så nu skal der spises frokost og oses endnu mere i centeret.

Hverdagen er på plads nu og vi har efterhånden vænnet os til de grønlandske priser (50 for broccoli, 25 for en agurk og 55 for en liter letmælk). Vi har nu fået smagt både moskusburgere og rensdyr steg, rigtig lækkert.

Vi ser alle sammen frem til at mine forældre kommer på torsdag, ungerne glæder sig rigtig meget.  Vi er så heldige at naboen er yderst  gavmild og har lånt os hans lejlighed mens de er her. Han er selv i DK. Der er dør ind til vores lejlighed så nemt at komme ind til hinanden.

Ny næsten 5 mdr.Solskin og kold øl nyes på terassenUnderholdning i centeretBrev postet til klassen i DKGåtur i minus 12 grader På vej til centrum Katrin til koncert med Teitur Nikolas ude og spise med arbejdet Besøg på Naturhistorisk museum Lækker brunch på Pascucci